Kultura to – Главная

Главная

  • С уважением, директор Тюменского драматического театра
    Сергей Вениаминович Осинцев

  • Информационно-аналитический центр культуры и искусства

    Культура Тюменской области имеет богатую историю развития. Она многообразна и колоритна. У нас в регионе самый большой драматический театр, креативные творческие коллективы и деятели, яркие фестивали, уникальные музейные экспозиции, театральные постановки. Мы всегда рады нашему зрителю и посетителю!

    С уважением, директор Информационно-аналитического центра культуры и искусства
    Ирина Сергеевна Грязнова

  • Тюменский театр кукол

    Открывая дверь театра кукол, вы попадаете в волшебный мир, в который иначе ни за что не попасть. Вы спросите: разве может простой мальчишка или девчонка стать волшебником или отправиться в далёкое путешествие — в другие страны, на необитаемые острова или даже сквозь время, в прошлое или в будущее? Я отвечу: «Конечно, и очень легко!» Наш театр, это ваш волшебный проводник в удивительный мир сказки!

    С уважением, директор Тюменского театра кукол
    Василий Николаевич Пустыльников

  • Тюменское музейно — просветительское объединение

    «Музей сегодня – это место встречи человека с прошлым и настоящим, знакомства с высоким искусством и народным ремеслом, приобщение к многовековым традициям и культурным ценностям общества. Добро пожаловать в пространство содержательного досуга!»

    С уважением, генеральный директор ГАУК ТО «Тюменское музейно-просветительское объединение»
    Светлана Юрьевна Сидорова

  • Тобольский историко-архитектурный музей-заповедник

    «Тобольский историко-архитектурный музей-заповедник – сочетание природно-культурного наследия, архитектурных памятников и музейных комплексов. На протяжении полутора столетий, он продолжает осуществлять одну из главных задач – сохранение памяти о людях, традициях исторических мест.»

    С уважением, директор Тобольского историко-архитектурного музей-заповедника
    Владислава Владимировна Дронова

  • Тобольский драматический театр имени П.П. Ершова

    Дорогие друзья! Приглашаем Вас в Тобольский драматический театр имени Петра Павловича Ершова. Вас ждут спектакли для взрослых и детей, выставки, концерты и многое другое. Мы всегда стремимся создать для Вас атмосферу праздника!

    С уважением, директор Тобольского драматического театра имени П. П. Ершова
    Евгений Викторович Пономарёв

  • Ялуторовский музейный комплекс

    «Ялуторовский музейный комплекс приглашает познакомиться с историей и культурой, промыслами и природой ялуторовской земли, ощутить связь времен на экскурсиях по экспозициям и выставкам музеев города. Предлагаем Вам увлекательное путешествие в провинциальный сибирский город с бережно хранимым историческим прошлым. Город Декабристов и родина С.И. Мамонтова ждет Вас! »

    С уважением, директор Ялуторовского музейного комплекса
    Лариса Вячеславовна Раевская

  • www.kultura-to.ru

    Главная

  • С уважением, директор Тюменского драматического театра
    Сергей Вениаминович Осинцев

  • Информационно-аналитический центр культуры и искусства

    Культура Тюменской области имеет богатую историю развития. Она многообразна и колоритна. У нас в регионе самый большой драматический театр, креативные творческие коллективы и деятели, яркие фестивали, уникальные музейные экспозиции, театральные постановки. Мы всегда рады нашему зрителю и посетителю!

    С уважением, директор Информационно-аналитического центра культуры и искусства
    Ирина Сергеевна Грязнова

  • Тюменский театр кукол

    Открывая дверь театра кукол, вы попадаете в волшебный мир, в который иначе ни за что не попасть. Вы спросите: разве может простой мальчишка или девчонка стать волшебником или отправиться в далёкое путешествие — в другие страны, на необитаемые острова или даже сквозь время, в прошлое или в будущее? Я отвечу: «Конечно, и очень легко!» Наш театр, это ваш волшебный проводник в удивительный мир сказки!

    С уважением, директор Тюменского театра кукол
    Василий Николаевич Пустыльников

  • Тюменское музейно — просветительское объединение

    «Музей сегодня – это место встречи человека с прошлым и настоящим, знакомства с высоким искусством и народным ремеслом, приобщение к многовековым традициям и культурным ценностям общества. Добро пожаловать в пространство содержательного досуга!»

    С уважением, генеральный директор ГАУК ТО «Тюменское музейно-просветительское объединение»
    Светлана Юрьевна Сидорова

  • Тобольский историко-архитектурный музей-заповедник

    «Тобольский историко-архитектурный музей-заповедник – сочетание природно-культурного наследия, архитектурных памятников и музейных комплексов. На протяжении полутора столетий, он продолжает осуществлять одну из главных задач – сохранение памяти о людях, традициях исторических мест.»

    С уважением, директор Тобольского историко-архитектурного музей-заповедника

    Владислава Владимировна Дронова

  • Тобольский драматический театр имени П.П. Ершова

    Дорогие друзья! Приглашаем Вас в Тобольский драматический театр имени Петра Павловича Ершова. Вас ждут спектакли для взрослых и детей, выставки, концерты и многое другое. Мы всегда стремимся создать для Вас атмосферу праздника!

    С уважением, директор Тобольского драматического театра имени П. П. Ершова
    Евгений Викторович Пономарёв

  • Ялуторовский музейный комплекс

    «Ялуторовский музейный комплекс приглашает познакомиться с историей и культурой, промыслами и природой ялуторовской земли, ощутить связь времен на экскурсиях по экспозициям и выставкам музеев города. Предлагаем Вам увлекательное путешествие в провинциальный сибирский город с бережно хранимым историческим прошлым. Город Декабристов и родина С.И. Мамонтова ждет Вас! »

    С уважением, директор Ялуторовского музейного комплекса
    Лариса Вячеславовна Раевская

  • www.kultura-to.ru

    Телеканал «Россия – Культура» / Видео смотреть онлайн

    О телеканале Контакты
    • ВГТРК
    • ТВ
      • Россия 1
      • Россия 24
      • Культура
      • Россия-РТР
      • Цифровое ТВ
    • РАДИО
      • Маяк
      • Вести FM
      • Радио России
      • Радио Культура
      • Новости
      • Видео
      • Передачи
      • Телепрограмма
      • Онлайн
      • Все
      • Документалистика
      • ЭКСКЛЮЗИВ
      • Образование
      • Портреты
      • Передачи
      • Новости
      • Интервью
      • Кинофильмы
      • Спектакли
      • История
      • Музыка
      • Театр
      • Кино
      • Общество
      • Изобразительное искусство
      • Конкурс «Щелкунчик»
      • Литература
      • Наука
      • Пресс-релизы телеканала
      • Приглашаем на съемки
      Выбрать: Новое Популярное Список
      • 6 817

        00:39:03

        Больше, чем любовь

        Юрий Никулин и Татьяна Покровская
      • 29

        00:39:07

        Нестоличные театры

        Татарский академический театр оперы и балета имени Мусы Джалиля
      • 17

        00:39:08

        Диалоги о животных

        Лоро Парк. Тенерифе. 31-я серия
      • 85

        00:02:57

        Синяя птица. Новый сезон

        В новом выпуске «Синей птицы» зрителей ждет самая красивая музыка и невероятно одаренные участники (сюжет программы «Вести»)
      • 819

        00:26:00

        Письма из провинции

        Васильсурск (Нижегородская область)
      • 65

        00:39:15

        МЫ – ГРАМОТЕИ!

        65-й выпуск. Эфир 15.12.2019
      • 42

        00:26:16

        Обыкновенный концерт с Эдуардом Эфировым

        Эфир 15.12.2019
      • 1

        00:01:45

        Погода

        на 15 декабря 2019 года
      • 23

        00:39:01

        Кинескоп с Петром Шепотинником

        Приз Европейской киноакадемии.
      • 97

        01:03:35

        Клуб «Шаболовка, 37»

        Эфир 14.12.2019. Трио «Второе приближение» и ансамбль «L’esprit du Vent»
      • 43

        01:00:15

        Агора

        Урбанистика: кто диктует образ города. Эфир 14.12.2019
      • 721

        01:24:25

        Большая опера – 2019 (шестой сезон)

        7-й выпуск
      • 9

        00:04:58

        Большая опера – 2019 (шестой сезон)

        7-й выпуск. СТАНИСЛАВ ЛИ (КАЗАХСТАН / РОССИЯ). ДЖ. РОССИНИ. КАВАТИНА ФИГАРО ИЗ ОПЕРЫ «СЕВИЛЬСКИЙ ЦИРЮЛЬНИК»
      • 1

        00:03:52

        Большая опера – 2019 (шестой сезон)

        7-й выпуск. СЕРГЕЙ КУЗЬМИН (РОССИЯ). В.А. МОЦАРТ. АРИЯ ДОНА БИЗИЛИО ИЗ ОПЕРЫ «СВАДЬБА ФИГАРО»
      • 6

        00:06:33

        Большая опера – 2019 (шестой сезон)

        7-й выпуск. АННА ШАПОВАЛОВА (РОССИЯ). В.А. МОЦАРТ. РЕЧИТАТИВ И АРИЯ ГРАФИНИ АЛЬМАВИВА ИЗ ОПЕРЫ «СВАДЬБА ФИГАРО»
      • 00:02:21

        Большая опера – 2019 (шестой сезон)

        7-й выпуск. МИХАИЛ ШИРОЧЕНКО (РОССИЯ). Д. КОРИЛЬЯНО. АРИЯ ГЕРЦОГИНИ ИЗ ОПЕРЫ «ПРИЗРАКИ ВЕРСАЛЯ»
      • 1

        00:04:47

        Большая опера – 2019 (шестой сезон)

        7-й выпуск. ВАЛЕРИЙ МАКАРОВ (РОССИЯ). ДЖ. РОССИНИ. КАВАТИНА ГРАФА АЛЬМАВИВЫ ИЗ ОПЕРЫ «СЕВИЛЬСКИЙ ЦИРЮЛЬНИК»
      • 75

        00:26:00

        Энциклопедия загадок

        В поисках Атлантиды
      • 101

        00:26:00

        Телескоп

        Эфир 14.12.2019
      • 1 752

        00:26:03

        Земля людей

        Эвенки. По закону тайги
      • 11

        00:02:00

      tvkultura.ru

      ОБ ИЗДАНИИ — Культура мира

      ISSN 2415-7716

      Издание журнала осуществляется при поддержке и финансовом участии Региональной общественной организация поддержки социальных программ города «Город – ХХI век» и «Академией проблем экологии и права».

       

      Журнал «Культура мира» выпускается с 2013-ого года. Зарегистрирован в Лондоне. Company No: 08912054 Status Report of the company on 26/02/14.

      Главный редактор: Рябова Е.Л.

      Доктор политических наук, кандидат социологических наук, профессор. Эксперт международных ассоциаций. Член Экспертной группы Совета  при Президенте Российской Федерации.

      E-mail: Этот адрес электронной почты защищён от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

      Периодичность выхода сезонная (четыре номера в год).

      Языки публикаций: русский, английский, испанский, китайский.

      Журнал «Культура мира» — это первый журнал, чьей основной целью являются вопросы становления культуры мира как культуры, основанной на всеобщих ценностях уважения жизни, свободы, справедливости, солидарности, терпимости и равенства. В связи с этим главный акцент издания сделан на проблемы, связанные с правами человека в современном мире. Журнал представляет собой набор ценностей, установок, способов поведения и образа жизни, отказа от насилия и предотвращение конфликтов путем устранения их коренных причин, чтобы решать проблемы путем диалога и переговоров среди отдельных лиц, групп и наций (ООН резолюции A/RES/52/13 : Культура мира и А/53/243 : декларации и Программы действий по культуре мира).

      Миссия журнала — продвижение прав человека и освещение широкого спектра тем с целью формирования культуры мира и согласия в противовес раздору, войне и экстремизму.

      Задача Журнала состоит в обмене культурной и социально значимой информацией, результатами теоретических и практических исследований специалистов.

      Основой для создания журнала послужил Устав ООН, в котором защита прав человека закреплена как главный приоритет в развитии человечества. Журнал «Культура мира» поддерживает Декларации и Программы  ООН, в том числе руководствуется Программой ЮНЕСКО. 

      Целевая аудитория наших публикаций — это прежде всего учёные, занимающиеся разработкой культурологических, философских, национальных и международных проблем, а также все, кого интересует данная тематика.

       

      Публикуемые статьи распределяются по «плавающим» (подобранным для структурирования тематического пространства каждого конкретного номера) рубрикам, среди которых основополагающими являются следующие:

      — ЮНЕСКО: культура, искусство, национальные традиции;

      — Международные и межнациональные отношения;

      — Права человека;

      — Культура регионов.

       

      Тематика наших публикаций:

      — права человека и вопросы, так или иначе с ними связанные;

      — культурология, культура и искусство в масштабах личности, сообщества, страны и мира;

      — международные отношения как отношения дружбы между странами и народами;

      — философия религии и мировоззрения;

      — процессы глобализации и регионализации;

      — проблемы просвещения и образования в масштабе как отдельной личности, так и на международном уровне.

       

      Мы сотрудничаем как с молодыми авторами, так и с признанными в своей области учёными. Наш редакционный совет включает в себя экспертов гуманитарной направленности из стран ближнего и дальнего зарубежья. 

      Издание осуществляет публикацию основных научных результатов на соискание ученых степеней доктора и кандидата наук. 

      Журнал зарегистрирован в Федеральное агентство по печати и массовым коммуникациям (Министерстве Российской Федерации по делам печати, телерадиовещания и средств массовых коммуникаций).

      Все рукописи проходят обязательное рецензирование. 

      Мнение авторов может не совпадать с мнением редакции. При перепечатке ссылка на журнал обязательна.

      Научные статьи, публикуемые в журнале, подлежат обязательному рецензированию.

      Журнал индексируется в РИНЦ

      Благодарим за интерес к нашему журналу и надеемся на сотрудничество!

      Мы благодарим «Академию проблем экологии и права» за финансовую поддержку.

      kultura-mira.ru

      Kultura — Wikipedia

      Kultura se odnosi na cjelokupno društveno naslijeđe neke grupe ljudi, to jest na naučene obrasce mišljenja, osjećanja i djelovanja neke grupe, zajednice ili društva, kao i na izraze tih obrazaca u materijalnim objektima. Riječ kultura dolazi iz latinskoga colere, što je značilo: nastanjivati, uzgajati, štititi, štovati. Za kulturu postoje i druge definicije koje odražavaju razne teorije za razumijevanje i kriteriji za vrednovanje ljudske djelatnosti. Antropolozi kulturu smatraju definirajućim obilježjem roda Homo.

      Mnogi ljudi danas koriste shvatanje «kulture» koje se razvilo u Europi tijekom 18. i ranog 19. stoljeća. To shvaćanje kulture odražavalo je nejednakost unutar europskih društava i među europskim silama i njihovim kolonijama diljem svijeta. Ono izjednačuje «kulturu» s «civilizacijom» i suprostavlja oboje «prirodi». Prema tom mišljenju neke su zemlje civiliziranije od drugih kao što su i neki ljudi kulturniji od drugih. Stoga su neki kulturni teoretičari zapravo pokušali izbaciti popularnu ili masovnu kulturu iz definicije kulture.

      Kultura se u praksi odnosi na elitna dobra i aktivnosti kao što su haute cuisine, visoka moda ili haute couture, muzejska umjetnost i klasična glazba, te riječ kulturan označava ljude koji znaju o tim aktivnostima i sudjeluju u njima. Na primjer, netko tko koristi ‘kulturu’ u smislu ‘kultivacije’ može uvjeravati da je klasična glazba najotmjenija od glazbe radne klase kao što su punk rock ili domorodačka glazbena tradicija australskih Aboridžina.

      Ljudi koji koriste «kulturu» na taj način paze da je ne koriste u množini. Oni vjeruju da ne postoje zasebne kulture, svaka sa svojim vlastitim vrijednostima i logikom, nego radije koriste samo jedan standard rafinacije kojim se sve grupe mogu objasniti. Stoga su oni ljudi koji imaju različite običaje shvaćeni kao «nekulturni» zbog «njihove različite kulture». Ljudi s nedostatkom «kulture» često se čine «prirodnijima», pa promatrači često kritiziraju elemente visoke kulture zbog potiskivanja «ljudske prirode».

      Neke socijalne kritike od 18. stoljeća pa nadalje prihvaćaju taj kontrast između kulturnih i nekulturnih, ali naglašavaju da su rafiniranost i razrađenost kvarenje, a neprirodni razvoj onaj koji zakriva i izobličuje ljudsku suštinsku prirodu. Na račun toga, narodna glazba ljudi iz radne klase je iskreno izražavanje prirodnog načina života, dok je klasična glazba površna i dekadentna. Jednako, ljudi koji nisu sa Zapada često se vide kao ‘plemeniti divljaci’ koji žive autentičnim neokaljanim životima koji još uvijek nisu složeni i iskvareni visoko raslojenim kapitalističkim sustavom Zapada.

      Danas mnogi društveni znanstvenici odbacuju monadno shvaćanje kulture te suprotnost kulture i prirode. Oni priznaju da su neelitne kulture jednako kulturne kao elitne (i da su ljudi koji nisu sa Zapada jednako civilizirani) – oni su samo kulturni na različit način. Stoga, socijalni promatrači kontrastiraju «visoku» kulturu elite s «popularnom» ili pop kulturom, koja označuje dobra i aktivnosti namijenjenih za proizvodnju i potrošnju neelitnih ljudi ili masa. Obje se kulture, visoka i niska, mogu vidjeti i kao supkulture.

      Tijekom romantizma u Njemačkoj su znanstvenici, posebno oni zaokupljeni nacionalizmom (težnja za ujedinjenjem Njemačke i borba potlačenih naroda u Austro-ugarskoj Monarhiji), razvili obuhvatniji pojam kulture kao «svjetski gledane». Taj način razmišljanja, različit i neusporediv pogled na svijet, obilježje je svake etničke grupe. Iako obuhvatnije od ranijih gledišta, taj pristup još uvijek je dopuštao razlike među «civiliziranim» i «primitivnim» ili «plemenskim» kulturama.

      Do kasnih godina 19. stoljeća antropolozi su prihvatili i prilagodili termin kultura na širu definiciju koju su mogli primjeniti na široku raznolikost društava. Oprezni prema teoriji evolucije, pretpostavili su da su se sva ljudska bića razvila jednako i da činjenica da svi ljudi imaju kulturu mora proizlaziti na neki način iz čovjekove evolucije. Oni su također iskazali nesklonost upotrebe biološke evolucije za objašnjavanje razlika između specifičnih kultura — pristup koji je ujedno bio i legitimni oblik rasizma. Oni su vjerovali da će biološka evolucija proizvesti najobuhvatniji pojam kulture, shvaćanje koje su antropolozi mogli primjeniti jednako na društva s pismom i bez njega ili na nomadska i na sedentarna društva. Dokazivali su da su kroz smjer svoje evolucije ljudska bića razvila univerzalnu ljudsku sposobnost za određivanje iskustava, te za kodiranje i komuniciranje njima putem simbola. Kada su ti sustavi simbola bili naučeni ljudi su se počeli razvijati neovisno o biološkoj evoluciji (drugim riječima, jedno ljudsko biće može se naučiti vjerovanju, vrijednostima ili načinu stvaranja nečega, iako dva čovjeka nisu biološki u srodstvu). Stariji argumenti o prirodi protiv odgoja osporavaju da je ta sposobnost za simboličko razmišljanje i socijalno učenje proizvod ljudske evolucije.

      Ljudi koji žive odvojeni jedan od drugoga razvijaju jedinstvene kulture, ali elementi različitih kultura mogu se lako širiti iz jedne grupe ljudi na drugu. Kultura je dinamična i može biti naučena, stvarajući ju potencijalno brzim oblikom adaptacije na promjenu fizičkih uvjeta. Antropolozi gledaju kulturu ne samo kao proizvod biološke evolucije nego kao njezin dodatak, kao glavna sredstva ljudske prilagodbe na svijet.

      To gledanje kulture kao sustava simbola s prilagođenim funkcijama koji je različit od mjesta do mjesta, vodilo je antropologe da shvaćaju različite kulture kao definirane različitim obrascima. Te obrasce čine dugotrajan, proizvoljan i dogovoren skup značenjâ koji su uzeli konkretan oblik u mitovima i ritualima, oruđu, dizajniranju stambenog prostora i planiranju naselja. Antropolozi stoga razlikuju materijalnu kulturu od simboličke (nematerijalne, duhovne) kulture, ne samo jer svaka odražava različite vrste ljudske djelatnosti, nego također jer sačinjavaju različite vrste podataka koji traže različite metodologije.

      Takvo gledište kulture postalo je dominantnim između Prvog i Drugog svjetskog rata, a uključivalo je da je svaka kultura vezana i mora biti shvaćena kao cjelina, na svojim vlastitim terminima. Rezultat toga bilo je stvaranje kulturnog relativizma, tj. promatranja neke kulture sa stajališta te kulture. Takav pristup kulturi ne pita je li neka značajka moralna ili ne, nego kakvu ulogu ima u životu toga društva.

      Usprkos tomu, shvaćanje da je kultura kodirana simbolima i stoga može biti naučena s jedne osobe na drugu određuje da se kultura, iako ograničena, mijenja. Kulturna promjena može biti rezultat otkrića i izuma, ali također može biti rezultat dodira između dviju kultura. Pod miroljubivim uvjetima dodir između dviju kultura može voditi ljude da «posude» (zapravo, nauče) jedni od drugih (difuzija (antropologija) ili transkulturacija). Pod uvjetima nasilja i političke nejednakosti, ljudi jednoga društva ipak mogu «ukrasti» kulturne tvorevine od drugih, ili nametnuti kulturne tvorevine drugima (akulturacija). Teorija difuzije inovacija predstavlja istraživački utemeljen model za određivanje kako, kada i zašto ljudi prihvaćaju nove ideje.

      Sva ljudska društva bila su upletena u procese difuzije, transkulturacije i akulturacije, te malo antropologa danas vide kulturu kao ograničenu. Ti antropolozi pokazuju da umjesto razumijevanja kulturnih tvorevina u terminima njene vlastite kulture, mora biti shvaćeno u terminima šire povijesti uključujući i dodire i odnose s drugim kulturama.

      Pored gore spomenutih procesa još od Kolumba svijet je bio na širokoj osnovi obilježen migracijama, uključujući kolonijalnu ekspanziju i prisilnu migraciju kroz ropstvo. Rezultat toga su mnoga kulturno heterogena društva. Neki antropolozi su dokazivali da su heterogena društva ipak ograničena nekakvim jedinstvenim kulturnim sustavom i da heterogeni elementi se bolje shvaćaju promatrajući ih kao supkulture. Drugi su dokazivali da ne postoji jedinstveni ili koordinirajući kulturni sustav i da se heterogeni elementi moraju shvatiti zajedno u obliku multikulturalnog društva. Multikulturalizam se podudarao s preporodom političkog identiteta koji uključuje zahtjeve za prepoznavanjem kulturnih jedinstvenosti socijalnih podgrupa.

      Sociobiolozi dokazivali su da se mnogi aspekti kulture mogu najbolje shvatiti kroz koncepciju mema koje je prvi uveo Richard Dawkins u svojoj knjizi The Selfish Gene iz 1976. godine. Ideja govori o postojanju jedinicâ kulture ili memima koji su jako sličili genima u biologiji evolucije. Iako je to stajalište zadobilo neku popularnu vrijednost, antropolozi ga općenito odbacuju.

      Drugi uobičajen način razumijevanja kulture je promatranje kulture koju čine njene komponente: simboli, jezik, vrijednosti, norme, i rituali.

      Vrijednosti su apstraktne ideje o tome što je dobro, ispravno i poželjno. One su osnova za društvene norme. Norme su, dakle, društvena pravila ili upute što određuju prikladno ponašanje u određenim situacijama. Dijele se prema oštrini sankcija koje izaziva njihovo kršenje, a provodi ih društvo. Tako najblaže sankcije izaziva kršenje folkways normi (nerukovanje prilikom pozdravljanja, ne pokrivanje ustiju prilikom zijevanja…), dok kršenje mores (lat. običaj) normi i zakona izaziva najveće sankcije.

      Pravilo je da se arheolozi fokusiraju na materijalnu kulturu, a kulturni antropolozi na simboličku kulturu, iako na kraju obje grupe zadržavaju zanimanje za odnose između tih dviju dimenzija. Nadalje, antropolozi shvaćaju «kulturu» za označavanje ne samo potrošnja dobara, nego na opće procese koji proizvode takva dobra i daje im značenje, na socijalne odnose i postupak u kojima takvi objekti i procesi postaju ugrađeni.

      U ranim godinama 20. stoljeća antropolozi su shvaćali kulturu ne za označavanje skupa zasebnih proizvoda i djelatnosti (bilo materijalnih bilo simboličkih) nego radije za podcrtavanje obrazaca istih. Nadalje, oni su pretpostavili da su takvi obrasci imali jasne granice (stoga neki ljudi miješaju «kulturu» s društvom koje ima posebnu kulturu).

      U slučaju manjih društava u kojima se ljudi jedva razvrstavaju u kategorije dobi, spola, kućanstva i etničkog podrijetla, antropolozi su vjerovali da ljudi više-manje dijele isti skup vrijednosti i konvencija. U slučaju većih društava u kojima ljudi prolaze daljnje kategorizacije po regiji, rasi, etnicitetu i klasi, antropolozi su počeli vjerovati da su članovi istog društva često imali visoko kontrastne vrijednosti i konvencije. Oni su stoga koristili termin supkulture za označavanje kulturnih dijelova većih društava. Dok supkulture odražavaju položaj segmenta društva nasuprot drugim segmentima i društva u cjelini, oni često otkrivaju procese dominacije i otpora.

      Kulture su jednako predodređene za promjenu kao i za otpor prema njoj. Otpor može doći iz navike, religije, te integracije i međuneovisnosti o kulturnim značajkama. Na primjer, muškarci i žene imaju komplementarne uloge u mnogim kulturama. Jedan spol može željeti promjenu koja će utjecati na drugi, kao što se dogodilo u zapadnim kulturama u drugoj polovici 20. stoljeća.

      Kulturološka promjena može biti uzrokovana okolinom, inovacijama i drugim unutarnjim utjecajima, te dodirivanjem s drugim kulturama. Na primjer, kraj zadnjeg ledenog doba doveo je do otkrića poljoprivrede.

      Neka otkrića koja su utjecala na zapadnu kulturu u 20. stoljeću uključivali su pilulu za kontrolu rađanja, televiziju i internet. Pilula je pomogla obiteljima da imaju mnogo novaca i ženama da imaju veću slobodu. Televizija nije samo donijela slične vizualne programe u mnoge domove, nego je također utjecala kako i kada će članovi obitelji biti u međusobnoj interakciji.

      Dodir između kultura može rezultirati difuzijom, ili na široj osnovi, akulturacijom.

      Difuzija (antropologija) je proces u kojem se nove ideje, ponašanja, tehnologije i vjerovanja prenose s osobe na osobu, s grupe na grupu ili s društva na društvo. Hamburgeri, primjerice, kada su uvezeni u Kinu iz SAD-a činili su se egzotičnima. «Difuzija poticaja» odnosi se na element jedne kulture koji vodi inovaciji u drugoj kulturi. Teorija difuzije inovacija predstavlja istraživački utemeljen model za određivanje zašto i kada ljudi prihvaćaju nove ideje, postupke i proizvode.

      Kada neka grupa u dodiru s drugom gubi svoje izvorne kulturne značajke i preuzima tuđe, govorimo o alkuturaciji. Ona se najviše odvijala prilikom procesa kolonizacije naročito među domorodačkim plemenima, npr. Indijanci i Aboridžini.

      Srodni procesi na individualnoj razini jesu asimilacija i transkulturacija, tj. prihvaćanje drukčije kulture od pojedinca.

      Kulturna istraživanja su se razvila u kasnim godinama 20. stoljeća dijelom kroz ponovno uvođenje marksističkog mišljenja u sociologiju i dijelom kroz artikulaciju sociologije i ostalih akademskih disciplina kao što je književna kritika. To se ponajprije dogodilo zato da se usredotoči na analize supkultura u kapitalističkim društvima. Slijedeći neantropološku tradiciju, kulturna se istraživanja općenito usredotočuju na proučavanje potrošnje dobara (kao što su moda, umjetnost i književnost). Zbog razlikovanje «visoke» i «niske» kulture tijekom 18. i 19. stoljeća koje se činilo neodgovarajućim za pripisivanje masovnoj proizvodnji i masovnoj tržišnoj potrošnji dobara koje kulturna istraživanja analiziraju, ti znanstvenici radije koriste termin «popularna kultura».

      Danas su se neki antropolozi pridružili projektu kulturnih istraživanja. Većina ipak odbacuje pojam kulture kao ograničene, i shodno tome odbacuju pojam supkulture. Umjesto toga oni vide kulturu kao složenu mrežu promjenjivih obrazaca koji povezuju ljude u različitim situacijama i društvene formacije različitih osnova. Prema tome gledištu bilo koja grupa može izgraditi svoj vlastiti kulturni identitet.

      Kulture suvremenih zemalja[uredi — уреди | uredi izvor]

      Glavni članak: Popis članaka o nacionalnim kulturama.

      Ostale suvremene kulture[uredi — уреди | uredi izvor]

      Povijesne kulture[uredi — уреди | uredi izvor]

      Commons-logo.svg

      sh.wikipedia.org

    Добавить комментарий

    Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *